Kahvia kahviloille ja ravintoloille

Kahviloille, ravintoloille ja pitopalveluille pystymme tarjoamaan huippulaadukasta kahvia, joka jättää hyvän maun suuhun ja saa palaamaan uudestaan.

Meiltä saatte vaihtuvan valikoiman kahveja joiltakin maailman parhailta kahvitiloilta.

  • Lähetämme kahvimme asiakkaalle saman viikon aikana paahdosta. Se on siis tuoretta.
  • Koulutamme tarvittaessa teidät uuttamaan kahvin ja säätämään laitteet oikein.
  • Kauttamme saatte myös tarvittaessa kahvilaitteet.

Teemme jokaisen HoReCa asiakkaan kanssa oman suunnitelman toimitettavasta kahvin määrästä, toimitusväleistä ja laadusta. Tavoitteena on, että nykyistä pienemmällä vaivalla pääsette tarjoamaan asiakkaillenne nykyistä huomattavasti parempaa kahvia. Tarvittaessa koulutamme teidät käyttämään laitteita ja mahdollisen paahtimokäynnin jälkeen henkilökuntanne osaa puhua kahvista asiantuntevasti.

Pienpaahtimokahvi ravintolassa tai kahvilassa

Kahvin maku on tärkeä asiakaskokemuksen kannalta. Ravintoloissa se on usein viimeinen asia, jonka asiakas maistaa suussaan poistuessaan ravintolasta. Kahviloissa se taas on mahdollisesti ainut asia minkä asiakas maistaa. Makuaistimukset taas ohjaavat ihmisiä tietoisesti ja tiedostamatta kun päätetään missä seuraavan kerran käydään syömässä tai kahvilla.

Kahvin uutossa tärkeintä on laitteiden puhtaus ja kahvin tuoreus. Paraskaan kahvi ei maistu miellyttävältä, jos se otetaan muutaman viikon avoinna olleesta pussista, jossa se on ollut jauhettuna ilmalle altistuneena. Likainen kahvinkeitin taas tuo kahviin makuja, jotka peittävät kahvin omat hyvät maut allensa. Kahvi pitäisi myös tarjoilla mahdollisimman pian sen keittämisen jälkeen. Varsinkin lämpölevyllä kahvin maku muuttuu nopeasti epämiellyttäväksi, termarissakaan kahvi ei säily useita tunteja. Nämä maut ovat todennäköisesti suurin syy, miksi Suomessa on tapana peittää kahvi maku maidolla. Heti uuton jälkeen hyvin hoidetusta keittimestä maistettuna kahvi on miellyttävän makuista.

Jos nämä kolme perusasiaa ovat kunnossa (eli kahvi on tuoretta ja uutetaan puhtaalla keittimellä, eikä se ole seissyt lämpölevyllä liian kauan), alkaa kahvin laadulla ja uuttotavalla olemaan suurin vaikutus kahvin makuun. Toimitamme HoReCA asiakkaillemme kahvia kahdessa eri hintaluokassa. Kahviemme maku vaihtelee hieman vuodenajan ja satokauden mukaan, mutta saatavilla on aina hyvää kahvia. Kaikki kahvimme on erityislaatuista ja jäljitettävissä yhdelle tilalle tai käsittelyasemalle.

Kahvia tarjoillessa korostuu henkilökunnan asiantuntemus. Yleensä esimerkiksi viineistä osataan antaa hyvät suositukset ja makukuvaukset asiakkaalle, kuin myös ravintolan annoksista tai kahvilan leivoksista.  Suhteellisen pienellä koulutuksella kahvista on mahdollista puhua yhtä asiantuntevasti. Suurimman osan asiakkaista kysymykset kahvista ovat suhteellisen matalalla tasolla, mutta hyvästä kahvista pitäisi tietää ainakin sen alkuperä, paahtoaste ja käsittelytapa, sekä perustason makukuvaus (nämä tiedot tulevat jokaisen kahvilähetyksemme mukana). Alkuperästä puhuminen ja makukuvaus parantavat kahvin makua ja vievät mielikuvituksen tropiikin ylängöille, mistä kahvi on peräisin. Teemme mielellämme kahvikoulutuksia koko henkilökunnallenne.

Tiivistettynä

Kahvin keittämisessä on muutama rutiini, jotka vaikuttavat huomattavasti makuun. Kun nämä ovat kunnossa voi aloittaa omalle asiakaskunnalleen täydellisen makuisen kahvin metsästämisen.

    Ota yhteyttä meidän palvelupäällikköömme (tai jätä muutama rivi alle olevalla lomakkeella), niin puhutaan lisää!

    seija@punainenkirahvi.fi 
    050 911 2928

    Sale

    Unavailable

    Sold Out